Blog

Mijn kind valt niet goed in slaap - Slaaptips voor kinderen

Mijn kind valt niet goed in slaap - Slaaptips voor kinderen

“Maar mam, jij bent ook nog wakker!” “Ik ben nog niet moe.” “Ik kijk alleen nog deze film af.” Dit zijn slechts een paar smoesjes die je als ouder vast weleens gehoord hebt wanneer je de kinderen naar bed stuurt. In de ochtend zijn ze vaak niet vooruit te branden en ‘s avonds willen ze niet slapen. Hoe zorg je er toch voor dat jouw kinderen een goede nachtrust krijgen door beter rekening te houden met het circadiane ritme van uw kind?

Somnoblue bij de IC afdelingen van het LUMC, AMC, Isala en UMC Utrecht

Somnoblue bij  de IC afdelingen van het LUMC, AMC, Isala en UMC Utrecht

Momenteel worden de Somnoblue slaapbrilllen toegepast bij interventies op de Intensive Care afdelingen van het LUMC, Radboudumc, HagaZiekenhuis, Rijnstate, UMC Utrecht Intensive Care (Divisie Kinderen) en Psychiatrie (Divisie Hersenen) en JBZ. Ook worden ze bij de Oncologie afdeling van het Isala Ziekenhuis ingezet als onderdeel van een integrale aanpak.

Hoe melatonine u beschermt tegen vrije radicalen

Hoe melatonine  u beschermt tegen vrije radicalen

De Somnoblue-bril gaat verder dan alleen slaap: de bril draagt bij aan je algemene lichamelijke gesteldheid. Doordat het de natuurlijke aanmaak van het belangrijke natuurlijke antioxidant melatonine bevordert en daardoor vrije radicalen opruimt, draagt de bril ook bij aan je algemene fysieke en daardoor ook mentale gesteldheid.

Is jouw brein extra gevoelig voor blauw licht in de avonduren?

  • Geplaatst op
Is jouw brein extra gevoelig voor blauw licht in de avonduren?

Lichtvervuiling: De recente uitvinding van kunstverlichting veranderde het natuurlijke schema van licht en donker voorgoed. De meesten van ons brengen de dagen nu vooral binnen door, in relatief zwak licht. In plaats van onze avonden en nachten zoals vroeger door te brengen in het donker, brengen we die tijd door in helder en onnatuurlijk licht. Door dit alles missen we het signaal dat de natuur vroeger zelf gaf, ‘het is donker, tijd om te gaan slapen!’.